Известие

Collapse
No announcement yet.

Ел.проблем!

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Ел.проблем!

    Търсих с търсачката, но все попадам на частични отговори на моя проблем и затова да го споделя направо.
    При поставяне на CD player на шейната го натиснах по-силно от нужното и изчезна осветлението в купето, клапите на парното не реагират, CD-то изгасна, и не се отчита външната температура на дисплея на километража.
    Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем и някаква идея кой кабел може да съм отнесъл с CD-то зад него който да има общо с гореспоменатите неща.
    sigpic
    Alfa Romeo 156 1.6 16V Twin Spark
    .:: My PRECIOUS ::.

  • #2
    Първоначално публикувано от Bubuto Покажи съобщение
    Търсих с търсачката, но все попадам на частични отговори на моя проблем и затова да го споделя направо.
    При поставяне на CD player на шейната го натиснах по-силно от нужното и изчезна осветлението в купето, клапите на парното не реагират, CD-то изгасна, и не се отчита външната температура на дисплея на километража.
    Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем и някаква идея кой кабел може да съм отнесъл с CD-то зад него който да има общо с гореспоменатите неща.
    Ами свали CD-то и виж кой кабел си наранил. Там са няколко
    Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
    156 1.8TS 16V (01.2001)
    147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
    0879369082

    Comment


    • #3
      Вероятните сцeнарии са общо-взето 3:

      - Да си прекълцал изолацията и допрял на корпус кабел, заради което да е изгорял предпазител за консуматорите, които сега не работят.

      - Да си прекъснал кабел, захранващ неработещите консуматори.

      - Комбинация от горните 2 неща.


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #4
        Гледах, но нищо не забелязах.Да добавя,че и часовника спря да работи.Изглежда съм или прекъснал някой кабел който има връзка със всички тези уреди или е някоя клема която не мога да видя.Утре ще свалям таблото както изглежда.
        sigpic
        Alfa Romeo 156 1.6 16V Twin Spark
        .:: My PRECIOUS ::.

        Comment


        • #5
          Преди да се впускаш в разглобяване провери дали има изгорял предпазител. Ако има, го подмени с такъв със същата стойност, За да може да изгори ако случайно има останало късо съединение.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от Bubuto Покажи съобщение
            клапите на парното не реагират,
            Притиснал си конзолата на парното, виж зад цидито има понякога една фиксираща пъпка, махни я.....
            "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
            F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
              Притиснал си конзолата на парното, виж зад цидито има понякога една фиксираща пъпка, махни я.....
              Много благодаря, точно това ми се въртеше и на мен в главата за притиснат кабел или от натиска изваден някой куплунг.
              П.С. Предпазителите се оказаха здрави остава само някой кабел най-вероятно с 12V.
              Last edited by Bubuto; d.m.y г., 12:08.
              sigpic
              Alfa Romeo 156 1.6 16V Twin Spark
              .:: My PRECIOUS ::.

              Comment


              • #8
                Такаааа да започна първо с предисторията и откъде започна всичко.Главния виновник за всичко бе вентилатора на парното който отказа да работи на никаква степен.Посъветвах се с Форума и от патили колеги установих, че проблема е в ключа,регулатора на степените или самият вентилатор.Свалих вентилатора и директно закачен за акумулатора на 12V работеше. След това проверих ключа и той беше о.к. Последен остана регулатора, мултицета показа 12V на куплунга му следователно виновниците се оказаха двата транзистора IRFZ44R. Намерих ги по 0.90ст. разпоих старите и ги замених с новите и всичко проработи.
                По въпроса с изгубените тоци на уредите се оказа замасил кабел зад CD-to и гръмнал 10A предпазител.
                Благодаря на отзовалите се колеги и Весело посрещане на Новата Година.
                sigpic
                Alfa Romeo 156 1.6 16V Twin Spark
                .:: My PRECIOUS ::.

                Comment


                • #9
                  Браво, свършил си половината работа, сега прочети тук http://clubalfaromeo.com/forum/showt...E5%EC%E5%F2%EE
                  и свърши и другата половина.

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от dobromirski Покажи съобщение
                    Браво, свършил си половината работа, сега прочети тук http://clubalfaromeo.com/forum/showt...E5%EC%E5%F2%EE
                    и свърши и другата половина.
                    Taq тема не е лоша, но обяснението за вентилатора, бОбините и т.н. изобщо не е вярно така да кажа (за което Оem е написал "Бате... гоуем си! "). Тук никъде не се използва реактивна енергия, а ШИМ-ът един вид създава постоянно напрежение с променлива големина, а от там и променливи обороти. Натрупването на мръсотия в/у колектора довежда до къси - > едновременна работа на няколко намотки -> магнитните полета на тези намотки започват да си пречат -> токът нараства и се появява вредната реактивна енергия -> гърми транзисторът, който е със сорс към маса - гърми ДРЕЙН-СОРС -> от там другият транзистор остава подключен директно м/у 12V и маса и опуква и той -> гори бушонът, щото е по-бавен.
                    Така, че слагането на по-мощни транзистори е хубяво - по-малко топлина. Но гръмнат ли и те - двигател на вентилатора за почистване. Просто протичащия по-голям ток не може да прогори даващата накъсо мръсотия
                    Last edited by NightRider; d.m.y г., 10:03. Основание: допълнение
                    Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                    156 1.8TS 16V (01.2001)
                    147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                    0879369082

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от dobromirski Покажи съобщение
                      Браво, свършил си половината работа, сега прочети тук http://clubalfaromeo.com/forum/showt...E5%EC%E5%F2%EE
                      и свърши и другата половина.
                      ЧНГ и само хубави неща през Новата година. Колега dobromirski тази тема ми беше водеща около отстраняването на проблема и може би тук е мястото да ти благодаря за изчерпателното обяснение и инфо-то което си дал там.По въпроса за втората част и ако имаш в предвид почистването на вентилатора и колектора направих го веднага след свалянето му да го закача на 12V. Поздрави.
                      sigpic
                      Alfa Romeo 156 1.6 16V Twin Spark
                      .:: My PRECIOUS ::.

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от NightRider Покажи съобщение
                        Taq тема не е лоша, но обяснението за вентилатора, бОбините и т.н. изобщо не е вярно така да кажа (за което Оem е написал "Бате... гоуем си! "). Тук никъде не се използва реактивна енергия, а ШИМ-ът един вид създава постоянно напрежение с променлива големина, а от там и променливи обороти. .
                        ШИМ - Широчино - Импулсна Модулация . Какво постоянно напрежение какви 5 лева.
                        Описал съм го достатъчно точно,подробно и ясно.
                        ЧНГ и все по-малко теми за ремонти да срещаме тук

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от dobromirski Покажи съобщение
                          ШИМ - Широчино - Импулсна Модулация . Какво постоянно напрежение какви 5 лева.
                          Описал съм го достатъчно точно,подробно и ясно.
                          ЧНГ и все по-малко теми за ремонти да срещаме тук
                          Спри да пишеш глупости - това е двигател за постоянен ток и чрез ШИМ изменяш нивото на постоянната съставка, а от там и на оборотите - използваш Ueff. Двигателят го върти активна магнитна енергия, а не реактивна. Отвори си учебника и виж на какво е равен въртящия момент на двигател. Реактивната енергия винаги е паразитна. Използва се за други цели.Тук не е място да ти изнасям уроци по електротехника и електроника.
                          http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%95%...82%D0%B5%D0%BB
                          Attached Files
                          Last edited by NightRider; d.m.y г., 14:54. Основание: Уточнение
                          Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                          156 1.8TS 16V (01.2001)
                          147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                          0879369082

                          Comment


                          • #14
                            Аууу, ама ти ми се и караш
                            Ще се развиват фермани то е ясно
                            Та , ако на изхода на въпросният регулатор изграден на базата на ШИМ , имаше дросел и филтриращ кондензатор, нещата щяха да седят по начина по който описваш ти, тъй като през времето между два импулса (период) ще се използва насищането и самоиндукцията в дросела (реактивната мощност) и на изхода бихме имали постоянно напрежение към колектора на ел.двигателя.
                            Да, но тук, както сам виждаш, такъв няма и за дросел се ползва съответната бубина от ротора на двигателя, като на нея се пускат директно високочестотни импулси , чието напрежение (амплитуда) е винаги 12V, но са с променлив коефициент на запълване.
                            Ако ще си говорим за глупости, държа да допълня, че в случая, отдадената от транзисторите топлина, няма НИЩО ОБЩО с тяхната мощност.Мощността е равна на пада на напрежение по тока протичащ през него. Именно това е идеята на ШИМ. Транзистора работи като ключ. Когато е отпушен тока е ГОЛЯМ, но пада на напрежение върху него клони към нула (и зависи от съпротивлението на прехода и големината на протичащият ток).Когато е запушен, пада на напрежение е голям, но тока е =0. Та единственото нещо, което е от значение за отдадената топлина от транзистора е неговото бързодействие и ниско съпротивление на прехода
                            PS: Понеже видях, че си ми пуснал линкове да се ограмотя що е то ЕДН, ето малко и за теб що е то ШИМ
                            http://en.wikipedia.org/wiki/Pulse-width_modulation
                            http://www.youtube.com/watch?v=YmPziPfaByw
                            Last edited by dobromirski; d.m.y г., 15:23. Основание: допълнение : :)

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от dobromirski Покажи съобщение
                              Аууу, ама ти ми се и караш
                              Ще се развиват фермани то е ясно
                              Та , ако на изхода на въпросният регулатор изграден на базата на ШИМ , имаше дросел и филтриращ кондензатор, нещата щяха да седят по начина по който описваш ти, тъй като през времето между два импулса (период) ще се използва насищането и самоиндукцията в дросела (реактивната мощност) и на изхода бихме имали постоянно напрежение към колектора на ел.двигателя.
                              Да, но тук, както сам виждаш, такъв няма и за дросел се ползва съответната бубина от ротора на двигателя, като на нея се пускат директно високочестотни импулси , чието напрежение (амплитуда) е винаги 12V, но са с променлив коефициент на запълване.
                              Ако ще си говорим за глупости, държа да допълня, че в случая, отдадената от транзисторите топлина, няма НИЩО ОБЩО с тяхната мощност.Мощността е равна на пада на напрежение по тока протичащ през него. Именно това е идеята на ШИМ. Транзистора работи като ключ. Когато е отпушен тока е ГОЛЯМ, но пада на напрежение върху него клони към нула (и зависи от съпротивлението на прехода и големината на протичащият ток).Когато е запушен, пада на напрежение е голям, но тока е =0. Та единственото нещо, което е от значение за отдадената топлина от транзистора е неговото бързодействие и ниско съпротивление на прехода
                              PS: Понеже видях, че си ми пуснал линкове да се ограмотя що е то ЕДН, ето малко и за теб що е то ШИМ
                              http://en.wikipedia.org/wiki/Pulse-width_modulation
                              http://www.youtube.com/watch?v=YmPziPfaByw
                              Бобина с ОООО. Чел си нещо, но не си дочел. А и насищането пак става с активна енергия, която преминава в реактивна, а след това има диод и кондензатор. Не бъркай двигателя с импулсен изправител. Спирам да споря с теб, щот е без всякакъв смисъл. И теория ти дадох да прочетеш
                              Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                              156 1.8TS 16V (01.2001)
                              147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                              0879369082

                              Comment

                              Working...
                              X